Kuşkuculuk akımını etkileyen görüşlerden biri Zenon (M.Ö. 490-430)'a aittir. Zenon paradoksları diye bilinen, hareketin imkansızlığını gösteren "ok" kanıtı şöyledir; Atılan bir okun hareket ettiğini sanırız. Oysa ok, hedefe varmak için atılmış olduğu yer ile hedef arasındaki mesafenin her noktasını tek tek geçmek, ayrı ayrı her noktada bulunmak zorundadır. Bulunması demek ise Zenon'a göre durmak demek olduğundan, ok bütün bir uçuş süresince duruyor, yani hareket etmiyor demektir. Zenon'un bu kanıtı kuşkuculuk açısından önem taşır.
Atomcu filozof Demokritos (M.Ö. 460-430)'a göre de duyularla elde edilen bilgi ve dış dünyadaki somut varlıklar gerçekten var değildir. Gerçekten var olan şeyler yalnızca renksiz, kokusuz atomlardır. Atomlar ise algılanamaz,algılanamayacağı için de gerçek olan bilinemez.
Sofistlere göre bilginin kaynağı duyumlardır. Duyum ve algılar ise özneldir. Kişiden kişiye değişir. Bu nedenle herkesin kabul etmesi gereken genel geçer doğrular yoktur. Protagoras'a göre "insan herşeyin ölçüsüdür.", Gorgias'a göre ise; " 1) Hiçbir şey var değildir. 2)Bir şey olsa bile, bilinemez. 3)Bir şey var olsa ve bilinebilse bile, bu bilgi başkalarına aktarılamaz." .
SEPTİSİZM
Genel geçer doğru bilginin insan için olanaksız olduğunu dile getiren akıma, kuşkuculuk (septisizm) adı verilir. Bu akımın önde genel temsilcileri; ilk çağ felsefesinde Phyrrhon, Timon, Arkesilaus ve Karneades'tir.
Şüpheyi bir sistem olarak ortaya koyan ilk filozof Phyrrhon'dur. Bu yüzden septisizme Phyrrhonizm de denir. Ona göre varlıkların bizzat kendileri hiçbir zaman bilinemez. Biz, varlıkları yalnızca bize göründükleri şekliyle bilebiliriz ve bu görüşlerin ötesine geçemeyiz. Varlıkların, nesnelerin ne oldukları insan için bilinmez bir konudur. Phyrrhon'a göre, bilgimizin kaynağı duyumdur. Duyumlar ise sübjektif (öznel) olup, kişiden kişiye farklılık gösterir. Dolasıyla sübjektif duyumlardan hareketle, objektif (nesnel) bir gerçekliğin bilgisine varılamaz.
Görüldüğü gibi septisizm, insan zihninin kesin bilgiye ulaşamayacağını, gerçeğin özünü bilemeyeceğini, bunun için herhangi bir konuda özellikle ana madde, tanrı, ruh gibi konularda olumlu yada olumsuz yargıda bulunmanın yersiz olduğunu ileri süren bir öğretidir.